top of page
  • 500px
  • Vimeo Social Icon
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram Social Icon
Traveling Life

Find Happiness >

1 Berlin. 2 c°. 3 Days..jpg

Happiness Is Only Real When Shared.
- Christopher McCandless

מה לקחת איתי לטיול הגדול?


נדבר פה על השאלה הכי נפוצה בקרב מטיילים במיוחד לטיולים גדולים. איך לעזאזל אורזים לטיול גדול? למה? כמה? איך? מתי? אז אריזה לטיול גדול זה דבר מאוד אינדיבידואלי, זה תלוי בהמון פרמטרים, כגון איך אתה אוהב לטייל, באיזה יבשת תטייל, מה אתה הולך לעשות בטיול שלך וכמובן אם אתה גבר או אישה.

זה משתנה מאוד מאחד לאחד, יש וויכוח די גדול בין מטיילים האם שווה יותר לקחת מזוודה או מוצ"ילה. לכל דבר יש את היתרון והחיסרון שלו בסיפור, בדרכים שהן לא מסודרות אתם תסבלו עם המזוודה ובנוסף יכול להיות שהגלגלים ישברו ואז פה מתחיל הכאב ראש, ומצד שני יש את המוצ'ילה שהיא סבבה לכל הדרכים וממש נוחה, האומנם אתם סוחבים אותה על הגב וטיפה כבד אבל היא מאוד עמידה בכל התנאים ונוחה. לגבי גדלים, אני מאוד ממליץ על טווח ה 60-70 ליטר למוצילה ו25-35 ליטר לתיק יום. יותר מהגדלים האלה זה סתם מסרבל וגדול, זה אמור להספיק לכם לטיולים ארוכים. לגבי חברות אני אישית אוהב את אוספריי הלכו איתי לאורך המון טיולים ושירתו אותי מצויין(משתמש באוספריי Aether AG 70L )


  1. אז לאחר שסגרנו את הפינה של התיק לטיול, נדבר קצת על התכולה שלו. אני אדבר באופן כללי על שתי העונות ומשם תגזרו דברים ותוסיפו כאהבת נפשכם. אלה הדברים העיקריים:

הלבשה:

חולצות ארוכות - 1 חולצת דרייפית - 3 חולצה טרמית - 1 מכנס טרמי -1

מיקרו פליז - 1 מעיל גשם - 1 מכנס טיולים - 2 שורט(שיהיה גם לים) - 1 תחתונים - 6 זוגות ( שתוכלו ללבוש כל השבוע ובסופש לכבס) גרביים ארוכות(לנעלי הרים) - 3 גרביים קצרות - 2 חם צוואר - 1 כובע - 1 כפפות(לפי דרגות הקור) - 1 נעלי הרים - 1 סנדלים - 1 נעליים שנראות נורמליות ליציאה( אוהב אישית שיש כדי להסתובב ) - 1 תיקים: מוצ'ילה 60-70L + כיסוי גשם. תיק יום 25-35L + כיסוי גשם. מנשא מים (שלוקר 1L)


ציוד נלווה: מקלות הליכה - זוג. חבל (לתליית כביסה מאוד שימושי) - 1 מזרן יוגה (לשינה בשטח + יוגה\אימון) - 1 ליינר - 1 שקש(בהתאם לטיול ולמעלות שבמקום) - 1 לדרמן(מומלץ) - 1 פנס ראש(תלוי מה הוייב של הטיול) -1 שק נגד מים(לצורך פעילויות שכוללות מים, ישמור טוב על הדברים שלא מוגנים) ערסל קומפקטי וקל(מאוד כיף במקומות מסויימים לפתוח ולתלות) משקפי שמש ספר או שתיים (תוכלו להחליף עם מטיילים במהלך הטיול)

היגיינה:

תיק קטן לרחצה שכולל מברשת, דורדורנט וכו.. - 1 פינצטה - 1 עזרה ראשונה - 1 שק כביסה - 1

ציוד להיגיינה של האישה מכל המשתמע מכך.

קוצץ ציפורניים

מגבת מיקרו ( שמתייבשת מהר)


אלקטרוניקה: מצלמה(מומלץ מאוד!)

סוללות מחשב נייד(לצלמים שבנינו והעורכים) פלאפון פשוט נרתיק עם כבלים מכל הסוגים(שימושי)

מטען נייד(שימושי)

תרופות חשובות: כדורים נגד כאבי ראש כדורים נגד כאבי בטן

כדורים לאלרגיה(למי שצריך) משאף\מזרק(למי שצריך)

כדורים נגד שיעול. כדורים מיוחדים ליבשות מסוימות (לדוגמה: מלריה לדרום אפריקה) משחה לשפשפת כדורים למחלת גבהים נגד יתושים כילה( יעזור מאוד ביבשות מסויימות) פולידין + תחבושות (יעזור מאוד בתור טיפול ראשוני למנוע זיהום)


מסמכים:

3 צילומים של הדרכון( אחד למוצ'ילה, אחד לתיק יום ואחד הפאוץ\ארנק)

תמונות פספורט ספייר.

פנקס חיסונים(למדינות מסויימות לא יכניסו אותכם בלי לראות חיסונים מסויימים)

2 כרטיסי אשראי (ויזה + מאסטר קארד, כל מדינה והעמלות שלה חלק גבוהות באחת החברות וחלק זולות)

פאוץ\חגורת כסף

ביטוח רפואי(כרטיס\מסמכים, ממליץ על פספורט קארד יקרים טיפה אבל משתלם) דרכון בתוקף של שנה + רישיון בינלאומי


טיפים: יש מלא קבוצות מטיילים בוואצאפ ובפייסבוק הכי פשוט זה להתעדכן בדברים חשובים לאותו יעד בשאלה אחת פשוטה בקבוצה:איזה דבר הכי חיוני ביבשת או מה הכי עזר. ואז יציפו לכם מלא דברים שלא עלה לכם לראש.


ממליץ מאוד אישית על פספורט קארד הם יקרים יחסית בשוק אבל מאוד מאוד משתלם.

אתם מקבלים מהם כרטיס אשראי שלהם שלא טעון, ובמקרה הצורך נותנים לכם מענה מהיר ומטעינים את הויזה שלהם בכסף כדי שתשלמו לצורך. כך זה חוסך לכם כאב ראש של קבלות ועצבים בארץ נגד הביטוח.

ובנוסף בלתמים של פציעות וכו לא יפגעו לכם בתקציב של הטיול.


קחו איתכם מצלמה זה באמת אחד הדברים הכי חשובים שאני לוקח איתי לטיולים, זה נותן לכם אחלה מזכרת מהטיול הכל כך משמעותי שלהם, פשוט לתעד!


אני אישית ממליץ מאוד על לטייל חלק מהטיול שלכם לבד ולהתחבר לאנשים שאתם לא מכירים ישראלים או מארץ זרה, זה חוויה אדירה שלא תצטערו על כך, זה ללמוד להסתדר ולהכיר אנשים לבד. תמיד כיף לצאת מאזור הנוחות, זה יכול להביא אותכם למקומות מאוד טובים בחיים :)


ותעופו על הטיול שלכם זאת התקופה הכי טובה שתהיה לכם בחיים!

סידור התיק:

אוקי סידור התיק הוא מאוד פשוט וקל במוצ'ילה. דברים קלים בחלק התחתון של המוצ'ילה, דברים שהם כבדים אמורים להיות במרכז מחולקים בשווה. ודברים בינוניים\קלים בחלק העליון. בתחתית המוצ'ילה יש תא ארוך נפרד משאר התכולה, שם אני תמיד שם את הנעליים+סנדלים או דברים רטובים שיהיה בנפרד כי הבד לא חודר מים של המוצ'ילה(תלוי איזה).

בכובע אני שם דברים שחשובים שיהיו בשלוף ומאוד קלים. בצדיים בד"כ שמים מקלות הליכה ובקבוקי מים. בחלק מהמוצ'ילות יש בגב תא להכניס את השלוקר, במידה ולא אפשר להכניס לתכולה.




מהטיול שלי בטאיוואן







820 צפיות0 תגובות

תישאר מעודכן

bottom of page